MD: My life In Asasi UNIMAS Sarawak

Hello assalammualaikum.

Not to bother but i woke up at 0220 am and i planned to do my chemistry proposal which will be submitted this tuesday. But, apparently, i reread my ws group conversation and then i realized that my leader asked members to send their parts to me on monday 9 am. And yeh, what am I going to do now?

💃💃
_____________________________________________________________________________________

Apa kena dengan life aku kat sini ?

No, nothing is wrong. Tapi, aku hilang kawan-kawan aku. Aku stalk diorang and they like have their own best person to hang out with. Room mate aku ada friendship crisis and asked for my advices sebab dia ada niat yang tak baik.

Aku cakap  

"jangan pernah ada niat yang tak baik kat kawan-kawan kau, walau macam mana jahat sekali pun diorang buat kat kau, walau macam mana sakit hati sekalipun diorang buat kau, jangan ikut perasaan untuk balas balik semua tu. Kau akan puas hati bila kau buat, tapi at the end kau akan hilang diorang. Kau akan hilang semua kenangan dengan diorang, rosak macam tu je friendship korang. Jangan weh, kau tak tahu rasa dia camne bila kau hilang kawan-kawan kau sebab tindakan kau sendiri. Sementara kau masih boleh sabar, kau sabar je. Jangan jadikan tindakan jahat tu, alasan untuk diorang saling membalas dengan jahat. Biar kita diam dan sabar. Suatu hari, the real one akan stay."


I said it sambil terbayang muka kawan-kawan aku. 

Hidup aku kat asasi ni, memang sibuk, dengan lab, report untuk dihantar, project yang ada due date, presentation yang makin dekat. Sem 2 agak pack sedikit. Sedikit. Tapi aku tak anggap susah, aku taknak susahkan diri aku, dengan menganggap semua tu susah. Aku selalu mind set aku boleh habiskan asasi ni, aku boleh siapkan semua project, aku boleh submit semua lab report, aku boleh pass exam. Aku boleh, so that aku akan face semua tu dengan tenang and relax. 

 Baru-baru ini, aku had a visit to Faculty of Medicine and Science Health. Besar fakulti dia and i met few of the medical students. Jadual diorang sangat sangat pack. Sekarang aku percaya, bidang perubatan bukan bidang yang boleh dibawa main-main. Just imagine, you have to standby on 8 until 9 malam untuk oncall for practical session, yes! Real-life experience as doctor yang kena standby all the time. Lepas tu esok nya 8 pagi-1 petang kelas, 2-5 petang ada lab macam biasa. And you can see what kind of doctor life yang kau akan ada.

 
 Tapi takpe, im okay with it. Kalau ada rezeki, Allah will make it for me. Bila aku dapat, maksudnya Allah tahu aku memang mampu untuk semua itu.

KALAU TAK DAPAT?

Aku serah semua kat Allah.

Talking about fate, there are too much to tell about. Too much. Macam macam ada dalam hati. Sedih, bahagia, yakin, percaya, sabar, kuat and redha. Macam mana tu?

Im not going to touch it but it makes me to. Dah masuk 2018, and somehow my first thing in my 2018 goals is being fearless... Tak takut apa-apa. Sebab apa tau, sebab aku takut, takut bila sakit tu datang lagi, lagi lagi lagi. I saw the comments pun haih. I dont wanna people to blame on me, taknak nampak aku yang jahat, so that aku let everything goes in. Kalau dia datang, then datang la, kalau dia pergi pun, i think i must be okay.

It's all about being matured.
Benda yang baik, aku selalu doa. Tak pernah terlepas. Termasuk nama-nama orang yang ada dengan aku waktu sekolah dulu dan walau tak sampai sekarang, tapi aku masih ingat diorang. Mungkin cara aku yang menyakiti hati diorang, tapi Allah tahu how much i miss them all.

I only have this one person for me to share everything with, all thanks to him.
At least i got one.

ß„☺

 love,
tyy dolphin x

1 jan 2018

Comments

Popular Posts